tirsdag 30. juni 2009

Epsilon

I sommer jobber jeg meg gjennom boka "Epsilon" i verket "Matematik for lærerstuderende". Verket er stort, med to grunnbøker, en egen didaktikkbok, en bok spesielt for 1.-6. klasse, en for 4.-10. klasse og en egen bok om spesialpedagogikk. "Epsilon" er boka spesielt for 1.-6. klasse. Jeg ser allerede at den inneholder en del teoristoff som jeg ikke var kjent med fra før.

I samme slengen ser jeg etter oppslagsord som jeg bør ha med i eleviki. For eksempel bør oppslagsordet telling være en del mer omfattende når høsten kommer. Jeg har i dag lagt inn litt om hvorfor barn teller, for eksempel.

(Og wikien er naturligvis åpen for bidrag fra hele resten av verden også - ta en pause fra solingen og skriv om noe som opptar deg...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar