fredag 14. januar 2011

Om mangekanter og perspektivtegning og mere med

Denne uka har jeg holdt på en god del med eleviki, wikien for lærerutdanning som jeg holder på med. En kollega spurte om jeg kunne lage noe på noen av temaene som dukker opp i undervisningen de nærmeste ukene, og det var en velkommen utfordring.

Dermed har jeg for eksempel laget en side om firkanter, hvor de viktigste kategoriene av firkanter er kort beskrevet og det er små dynamiske illustrasjoner hvor man kan utforske firkantene.

Jeg har også pusset opp siden om perspektivtegning, slik at den har fått litt flere illustrasjoner og dynamiske innslag.

Og så skal vi jobbe med multiplikasjonstabellen snart, og da var det greit å lage en liten side om det også.

Det er to ting som er halvnytt med dette - det ene er at jeg er blitt ivrigere på å lage egne illustrasjoner (noen dynamiske og noen statiske) som jeg legger ut i Flickr og legger inn i wikien (i tillegg til at jeg også finner aktuelle videosnutter på YouTube og sånt). Det andre er at jeg altså kobler meg sterkere til undervisningen som kolleger holder på med.

Så skal jeg også ha noen forsøk på å få studenter aktive til å skrive på wikien etter hvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar