fredag 9. juli 2010

Parallelt arbeid

Egentlig trives jeg godt med arbeidssituasjonen min om dagen - rent bortsett fra at det er juli og strålende vær ute, naturligvis. Det jeg trives med er å ha flere parallelle prosjekter samtidig - og vel og merke med nok tid til å få gjort alle sammen.

Det jeg holder på med er først og fremst å forberede min deltakelse på en konferanse i Wien om ei drøy uke (ESU6). Nærmere bestemt
- et foredrag om hvordan matematikkhistorie framstilles i det som er utgitt på norsk om temaet
- et verksted sammen med en gresk kollega om ulike multiplikasjonsalgoritmer gjennom historien, og
- et innlegg i en paneldebatt om "The role of the history and epistemology of mathematics in teachers training".

Og i tillegg pusser jeg på en artikkel som har deadline i august, sammen med en kollega.

Hvorfor trives jeg med dette? Fordi jeg liker godt å jobbe intensivt med en tekst og så la den ligge et par dager, lese gjennom den på nytt og notere masse ideer til justeringer, jobbe meg gjennom disse ideene, la den ligge et par dager igjen... Hadde jeg hatt fire dager til å pusle ferdig en artikkel ville jeg blitt lei etter to, men siden jeg kan veksle litt mellom flere, går det fint.

For øvrig er det relativt tynt med forstyrrelser på kontoret for tida, og det gjør at dagene blir rimelig effektive - naturligvis bortsett fra når jeg fristes til å blogge litt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar