Ord | 1-7 | 6-10 | Til sammen |
Seksualitet | 1 | 2 | 3 |
Seksuell legning | 0 | 0 | 0 |
Sex | 0 | 0 | 0 |
Legning | 0 | 0 | 0 |
Orientering | 1 | 1 | 2 |
Homoseksualitet | 0 | 0 | 0 |
Homofil | 0 | 0 | 0 |
Lesbisk | 0 | 0 | 0 |
Bifil | 0 | 0 | 0 |
Kjønnsidentitet | 1 | 1 | 2 |
Flerkulturel | 15 | 15 | 30 |
Kjønn | 6 | 8 | 14 |
Det er vel på basis av denne opptellingen fristende å minne Kunnskapsdepartementet om deres egen formulering fra 2008: "Kunnskapsdepartementet oppfordrer utdanningsinstitusjonene til å ta utfordringene lhbt møter i samfunnet på alvor og integrere lhbt-tematikken i relevante utdanningstilbud og forskningsprosjekt. Det er spesielt viktig at studenter i profesjonsutdanningene blir bevisstgjort og får kunnskap om lhbt-tematikken." Disse nye retningslinjene kan neppe kalles å ta disse utfordringene på alvor.
5-10: Naturfag 2: "har kunnskap om pubertet, seksualitet og helsemessige tema knyttet til dette"
5-10: RLE 2: "har kunnskap om religiøse, humanistiske og naturalistiske verdiperspektiv i møte med aktuelle utfordringar som spørsmål om liv og død, kjønn og likestilling, seksualitet, økonomi, miljø og ressursbruk, rusmiddel og rusmisbruk"
1-7: RLE 2: "har kunnskap om religiøse, humanistiske og naturalistiske verdiperspektiv i møte med aktuelle utfordringar som spørsmål om liv og død, kjønn og likestilling, seksualitet, økonomi, miljø og ressursbruk"
Orientering: "Den globale, internasjonale og flerkulturelle orienteringen må derfor prege lærerutdanningene."
Kjønnsidentitet:
5-10: Pedagogikk og elevkunnskap 2: "har kunnskap om variasjoner i kjønnsidentitet og likheter og forskjeller i gutter og jenters oppvekstbetingelser"
1-7: Pedagogikk og elevkunnskap 2: "har kunnskap om variasjoner i kjønnsidentitet og likheter og forskjeller i gutter og jenters oppvekstbetingelser"
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar